Rusza kampania #PracujeBoLubie
Badania pokazują, że aż 60% Polaków nie lubi swojej pracy! W odpowiedzi na te zatrważające wyniki ruszyła kampania #PracujeBoLubie, której organizatorem jest Employer Branding Institute.
Celem akcji jest rozpoczęcie dialogu o pozytywnych emocjach związanych z pracą, inspirowanie dobrymi przykładami i edukowanie w zakresie kształtowania swojej pozytywnej kariery. Ale główny cel jest jeszcze prostszy, więcej ludzi, którzy uśmiechają się na myśl o swojej pracy!
Dlaczego to wszystko jest aż tak ważne? Wystarczy popatrzeć jak wygląda nasz zwykły dzień. To właśnie w pracy spędzamy znaczną część czasu. Przeciętny Polak spędza w pracy około 2 129 dni i 21 godzin, czyli 99 117 godzin! Co więcej nawet podczas dni wolnych często myślimy o swoich obowiązkach, co nie pozwala nam odpowiednio odpocząć, tak jak zasługuje na to nasz organizm. Stres przed nowo rozpoczynającym się tygodniem jest nazwany pojęciem – hebdomofobia i na dłuższą metę może powodować wiele problemów zdrowotnych, takie jak nerwobóle, nerwice, depresje czy inne schorzenia spowodowane długotrwałym niepokojem.
Do kampanii dołączyły osoby, które PracująBoLubią i nie boją się o tym opowiedzieć. Ba! Nawet lubią poniedziałki! Marcin Prokop, Joanna Kulig, Macademian Girl, Łukasz Jakóbiak i wielu innych opowiedzieli o swoich motywacjach do pracy i o tym, jak można radzić sobie z momentami, kiedy się nie chce. Dzięki #PracujeBoLubie poznamy też inspirujące wypowiedzi ekspertów, czyli osób, które udowodnią, że naprawdę każdy z nas może lubić swoją pracę i uśmiechać się podczas porannej przejażdżki metrem… Brzmi niewiarygodnie? Ale to jeszcze nie wszystko, bo kampania pokazuje też pracodawców, którzy pochwalą się uśmiechniętymi pracownikami, lubiącymi to, co robią! Możemy poznać Costa Coffee, Credit Agricole, Egis, Go Sport, ITmagination, mBank, Orbis, Sii, T-mobile i TVN od środka i dowiedzieć się jakie są ich sekrety w motywowaniu swoich pracowników!
Badań nie da się oszukać, a te przedstawiają naprawdę interesujące dane, mówiące, że osoby, które są zadowolone ze swojej pracy żyją o 2 lata dłużej (The Longevity Project, UCR, 2011) i zarabiają o 37% więcej (Martin Seligman). Korzyści są widoczne nie tylko dla samych pracowników, bo i pracodawcy mogą odnieść znaczne profity jeżeli zatrudniają zadowolone osoby, ponieważ są one o 43% bardziej produktywne (Hay Group), o 86% bardziej kreatywne (UC Berkley), korzystają z chorobowego o 36% mniej (Gallup) i generują o od 26 do 61% mniejszą rotację (Employer Branding Institute).
Na stronie internetowej kampanii www.pracujebolubie.pl w każdej chwili każdy może sprawdzić swój poziom zadowolenia ze swojej pracy. Wystarczy tylko odpowiedzieć na kilka pytań… A po rozwiązaniu wejść dalej po odrobinę inspiracji. Organizatorzy będą nas zaskakiwać coraz to nowszymi historiami osób, które udowodnią, że można! A Ty? Może w końcu będziesz mógł się pochwalić hasłem #PracujeBoLubie 🙂