Skip to main content

Tego odcinka NAPRAWDĘ potrzebujesz! Ty osobiście i świat w ogóle.  Długo czekałam na ten odcinek i powiem Wam, że jestem wyjątkowo ciekawa Waszego odbioru! Dlaczego?

Nie jest to treść typowo psychoedukacyjna. Ale niesie ze sobą olbrzymią wartość, bo pozwala zrozumieć, czym jest nauka, jak funkcjonuje, dlaczego ważna jest w niej precyzja, czym jest impact factor, czy kryzys replikacyjny. I możesz sobie pomyśleć, że c’mon, dawać mi tu psychoedukację o zaburzeniach i sposobach na dobrostan, ale… tu zyskasz dużo więcej.

W tym odcinku próbujemy dać Ci narzędzia, które pozwolą oddzielić ziarna od plew. 

Bardzo modne stało się nadużywanie słów “amerykańscy naukowcy” i “potwierdzone w badaniach”. Łatwo jest rzucić takie hasło i w nie uwierzyć. Kto sprawdza, kim są mityczni amerykańscy naukowcy, jak zostały wykonane badania oraz gdzie zostały opublikowane? Czym różni się publikacja naukowa od artykułu na blogu? Dlaczego sprawdzanie treści jest trudne, czasochłonne, a etyka popularyzatora i badacza ma szansę uratować świat? Bo piątym, pędzącym w pełnym galopie jeźdźcem apokalipsy jest dezinformacja.

Masz pełne prawo nie wiedzieć jak sprawdzać czasopisma, rzetelność badań i źródeł. Tu dajemy Ci godzinny know-how, który krok po kroku podpowie Ci, jak to zrobić. Po co? Abyś nie dał_a się zwieść na manowce “amerykańskim naukowcom” i fake newsom. Abyś umiał_a w świecie informacyjnego, często nieprecyzyjnego i fałszywego szumu rozpoznać właściwe tony. Chwytaj te narzędzia i działaj, zapodaj innym, którzy tego potrzebują (a uwierzcie mi, potrzebują).

A w dodatku miałam okazję porozmawiać z moją bestie dr Aleksandrą Kołodziej, co było super przyjemne, bo zamiast pitolić o tym godzinami przez telefon, możecie posłuchać tego i Wy. Wszyscy, którzy macie lub będziecie mieć zajęcia z dr Olą – szczęściarze!

Aleksandra Kołodziej – doktor nauk humanistycznych, wykładowczyni na Wydziale Psychologii Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Popularyzatorka nauki. Badawczo zajmuje się głównie oscylacjami alfa i theta w kontekście zaburzeń depresyjnych. Realizowała badania dzięki finansowaniu z programu dla młodych naukowców Diamentowy Grant (MNiSW) oraz grantu Etiuda (NCN). Stypendystka Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Dokształcała się na stażu naukowym w Uniwersytecie Humboldtów w Berlinie oraz w Instytucie Donders w Holandii.

Joanna Gutral – psycholożka i certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna, członek Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej oraz European Association for Behvioural and Cognitive Psychotherapy. Doktorantka Interdyscyplinarnej Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu SWPS na wydziale psychologii, absolwentka całościowego szkolenia w Podyplomowej Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS pod kierownictwem dr Agnieszki Popiel i dr Ewy Pragłowskiej. Współzałożycielka i współtwórczyni Akcji Mam Terapeutę oraz portalu Zdrowa Głowa. Badawczo zajmuje się postrzeganiem siebie i innych w czasie. Jest laureatką nagrody im. Prof. Z. Pietrasińskiego, stypendystką i kierownikiem grantu finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki. Prowadzi psychoterapię indywidualną osób dorosłych w Domu Rozwoju w Warszawie, związana jest także z Kliniką Terapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS, swoją pracę poddaje regularnej superwizji. Prowadzi również zajęcia ze znienawidzonej przez większość studentów statystyki i metodologii oraz psychologii klinicznej. Miłośniczka teatru, wierna czytelniczka twórczości Irvina Yaloma i dumna posiadaczka psiego adopciaka imieniem Buba.

Zdrowa Głowa

About Zdrowa Głowa

Leave a Reply